07 juli 2014

Mediation

Al eerder kwamen enkele boeken voorbij die ik voor mijn studie mediation heb gelezen. Het hoofdwerk torste ik de afgelopen maanden mee, en las ik kortgeleden uit. Het Handboek mediation is een dikke pil waarin alle aspecten van mediation worden behandeld. Een grote groep auteurs onder hoofdredactie van de voormalige nationale ombudsman Alex Brenninkmeijer laat niets onbesproken. Het is het standaardwerk over mediation, een vakgebied dat uit de VS is komen overwaaien en zich pas sinds een tiental jaren tot een geaccepteerd en zelfs nuttig alternatief voor rechtspraak en andere vormen van conflicthantering heeft ontwikkeld. Eind komende week doe ik de kennistoets - de eerste noodzakelijke stap om me als mediator te vestigen. Dit boek tors ik dus nog even met me mee, waar ik ook ga of sta. Het is zeker geen straf: het boek is goed geschreven, informatief en evenwichtig opgebouwd.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Veel succes met de kennistoets!

9:45 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Meer Leeslog in eerdere maanden - zie de 'archives' in de rechterkolom.