14 april 2006

Calimeromarketing

Vorige week las ik een zgn. managementboek: Calimeromarketing van Karen Romme, over hoe kleine zelfstandigen/éénmansbedrijven aan effectieve marketing kunnen doen. Ik kreeg het cadeau van een collega-zelfstandige uit mijn netwerk. Deze collega vierde haar vijfjarig bestaan en stuurde dit boek als relatiecadeau. Hoewel ik over het algemeen een enorme hekel heb aan marketingboeken stond dit boek toevallig wel op mijn lijstje te lezen boeken. Helaas bevestigde het wel enigszins mijn (voor)oordeel over en hekel aan managementboeken: slecht geschreven, vol open deuren en soms erg ongenuanceerd. Ik heb met een potlood alle fouten en inhoudelijke missers aangetekend, en zal de auteur een mailtje schrijven. Aan de andere kant: het boek bevat ook enkele goede tips waar ik mijn voordeel mee kan en zal doen. Goed gekozen titel en mooi omslag, dat moet gezegd. Maar nu weer aan de echte literatuur.
Meer Leeslog in eerdere maanden - zie de 'archives' in de rechterkolom.